عزيزالله حميدنژاد:ما پليس را به درستي به مردم معرفي نكردهايم خسرو معصومي: به دليل ساخته شدن برخي از فيلم ها آبرو و شخصيت پليس زير سئوال رفته است
ساخت فيلمهاي پليسي كه شناسنامه ايراني داشته باشد چندان سخت و دور از دسترس نيست.
عزيز الله حميدنژاد ضمن بيان اين مطلب در خصوص وضعيت سينماي پليسي در ايران گفت: عموما فيلم هاي پليسي كه در ايران ساخته شده، جز در چند مورد انگشت شمار، از كليشههاي فيلمهاي رايج دنيا استفاده كرده اند. وي افزود: در سينماي ايران به شكل جدي به فيلم پليسي پرداخته نشده است. در حالي كه اين نوع سينما، ژانر خاصي است كه ميتوان فيلم هاي قابل توجهي در اين باره ساخت. حميدنژاد در خصوص دلايل اين امر گفت: شايد به اين دليل باشد كه ما پليس را به درستي به مردم معرفي نكردهايم و مردم مقوله پليس را به خوبي نميشناسند. عموماً مسائل محرمانه بوده و اطلاعات درستي از فعاليتهاي پليس در اختيار مردم قرار نگرفته است. وي تأكيد كرد: در سينماي ايران به شكلي كاملاً كليشهاي به شخصيت پليس پرداخته شده در حالي كه فيلم پليسي مي تواند وارد جزئيات زندگي و فعاليت هاي يك پليس شود. در همين حال خسرو معصومي، نيز با بيان اينكه سينماي پليسي در ايران وجود ندارد به روابط عمومي جشنواره فيلم پليس گفت: به دليل برگزاري جشنواره فيلم پليس فرصتي ايجاد شده كه در آن به گونه اي منطقي به شخصيت پليس پرداخت چرا كه به دليل ساخته شدن برخي از فيلمها آبرو و شخصيت پليس زير سوال رفته است. وي افزود: بايد شكل درست شخصيت پليس را در فيلم ها نشان دهيم، چون پليس دشمن نيست. معصومي با اشاره به ساخت انيميشنهاي تلويزيوني درباره عملكرد نيروي انتظامي و تأثير مطلوب آنها بر مردم گفت: بايد نشان داد كه پليس قلدر نيست و نميخواهد با مردم برخورد كند. وي اضافه كرد: اگر قرار است درباره موقعيت اجتماعي پليس فيلم ساخته شود بايد ابتدا جايگاه او مشخص شده و براي اينكه پليس خود جزئي از مردم است بايد تأكيد شود. اين فيلمساز گفت: قبل از اينكه به شخصيت پليس بپردازيم ما بايد شكل قلدر مآبانه پليس را از سينما حذف كنيم و پليسي منطقي را در فيلمها نشان دهيم.انتهای پیام /