محسن شاه محمدي، نويسنده و كارگردان:
ژانر پليسي تاكنون در سينما حركت مداومي نداشته است
ژانرپليسي در ايران بيشتر در زمينه تلويزيون فعال بوده و در سينما حركت مداومي نداشته است.
محسن شاه محمدي، كارگردان سريال پليسي «تصميم نهايي» در آستانه برگزاري نخستين جشنواره فيلم پليس با اشاره به لزوم برگزاري اين حركت فرهنگي،هنري در كشور به دليل افزايش توليد و حجم بالاي آثار پليسي، عنوان كرد: انبوه توليد در حوزه فيلم و سريال پليسي مي طلبد تا فرصتي براي ارزيابي و تشويق وجود داشته باشد و برپايي جشنواره فيلم پليس نيازي بود كه احساس مي شد. شاه محمدي، با بيان اينكه پليس در حوزه تلويزيون سرمايه گذاري جدي تري ارايه داده است، يادآورشد: نيروي انتظامي در رسانه تلويزيون به دليل انبوه بينندگان سرمايه گذاري بيشتري داشته كه خوشبختانه در اين راستا به دليل تنوع توليد و استفاده از نيروهاي حرفه اي توانسته مخاطب را تا حدود زيادي راضي نگه دارد. وي اضافه كرد: به دليل افزايش برخي از ناهنجاري هاي اجتماعي مجبوريم در كارهاي خود مرتب آموزش ها اجتماعي بدهيم در حالي كه شايد ربطي به تعريفي كه ما از سينماي پليسي مي شناسيم نداشته باشد. اين هنرمند خاطر نشان ساخت: نيروي پليس ما نيز در راستاي كاهش جرم و جنايت اقدام به سرمايه گذاري كرد و نه به دليل تبليغ خود و اين خود باعث خلق آثاري شده است كه آن را از ديگر كشورها متمايز ساخته است. به اعتقاد وي، تلويزيون با توجه به اهميت موضوع توانسته از نظر كيفيت و محتوا كنترل موثري در خلق آثار پليسي داشته باشد مضافاً اينكه با بالا رفتن كيفيت توليد بهترين زمانهاي پخش را نيز در اختيار اين گونه آثار قرار دهد.انتهای پیام /