آلن كارنو، فيلمساز فرانسوى:
سينما ابزار مناسبى براى نمايش رسالت پليس است
«آلن كارنو» فيلمساز صاحب نام فرانسوى كه در تهران بسر ميبرد، گفت: سينما ابزار مناسبى براى نمايش رسالت نيروهاى نظم دهنده جامعه (پليس )است.
به گزارش سايت سينمايي سوره، وى در نشست نقد و بررسى فيلم «پسر عمو» در نخستين جشنواره فيلم پليس افزود: سينماى پليسى جايگاه ويژهاى در سطح جهان دارد و مخاطبان زيادى را جذب کرده است. وي تصريح کرد: در آثار سينماى پليسى در صورت رويکرد واقع گرايانه به کارکرد گروه ها و طبقات اجتماعى ميتوان مولفه هاى مهم کار پليس يعنى قانون گرايى و سختى شرايط کار را مشاهده کرد. کارنو گفت: اگر آثار پليسى فقط براى منافع مادى ساخته شود تاثير چندانىنخواهد داشت اما از سينماى پليس مىتواند براى نقد جامعه نيز بهره برد. اين فيلم ساز درادامه گفت : تجربه در ژانرهاى (گونه هاى) مختلف سينمايىاين اجازه را به فيلم ساز مىدهد که حرف هاى مختلفى بزند و سينماى پليس اين ظرفيت را دارد که مشکلات عميق اجتماعى را تصوير کند. وى زندگى پليس هاى فرانسوى را سرشار از تناقض عنوان کرد و افزود : متاسفانه اين واقعيت تلخ اجتماعى در جامعه فرانسه وجود دارد و زندگى خانوادگى بسيارى از نيروى هاى پليس از هم پاشيده است. به گفته کارنو، در سينماى پليسى فرانسه شخصيت هاى منفى در حال تغيير هستند و حالت گانگسترى و اسطوره اى آن ها از بين رفته است. کارنو با فيلم «پسر عمو» در نخستين جشنواره فيلم پليس حضور دارد و فيلم «دروازه ساگان» اثر ديگر وى امسال از تلويزيون ايران پخش شد. فيلم پسر عمو داستان پليسى را به تصوير مىکشد که در جريان ارتباط با يک جاسوس به نتايج هولناکى ميرسد. وي تصريح کرد: در اين فيلم سعى کردم تصويرى واقعى از پليس نمايش دهم و رابطه آن ها را با جاسوس ها بررسى کنم اما تصور نمى کنم که موفق به تصوير کامل واقعيت زندگى پليس شده باشم.انتهای پیام /