1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 776  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309170014  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۸:۳۲
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم پليس در مشهد با معرفي برترين ها پايان يافت

نخستين جشنواره فيلم پليس كه از 14 آذرماه در مشهد آغاز شده بود دوشنبه شب (16 آذرماه) با معرفي هنرمندان شاخص و فيلم هاي برتر به كار خود پايان داد.

     به >گزارش سايت سينمايي سوره، فرمانده نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران در اين مراسم گفت : نهادينه کردن و ماندگار نمودن فرهنگ نظم در کشور تنها در قالب هنر ميسر است .
     سردار سرتيپ محمدباقر قاليباف افزود : در فيلمهاى پليسى به دنبال تبليغ پليس در قالب فيلم اکشن نيستيم بلکه به دنبال استفاده از صنعت فيلم و فيلمسازى به منظور پيشگيرى، مشارکت و آموزش در جامعه جوان ايران هستيم .
     وى گفت : در فيلمهاى پليسى قبل از آنکه به جنبه هاى هنرى آن توجه داشته باشيم محتواى پليسى مد نظر است .
      قاليباف افزود : نيروى انتظامى فرايند بودن امنيت ، نهاد اجتماعى بودن فيلم هاى پليسى، در اولويت بودن پيشگيرى بر برخورد، برقرارى امنيت مردم مدار و تقدم امنيت مردم بر امنيت حاکميت را به عنوان اصول اصلى در برنامه جامعه محورى خود قرار داده است .
     وى گفت : امنيت بستر توسعه و نظم و انضباط اجتماعى بستر امنيت است و بايد بپذيريم جامعه ما در حوزه نظم ، انضباط و رعايت حقوق اجتماعى دچار اشکال است .
     سپس استاندار خراسان نيز در اين مراسم گفت : پليس مظهر و نماد اصلى نظم اجتماعى در جامعه است .
     سيد حسن رسولى افزود : پليس بر اساس جايگاه ذاتى خويش مىتواند با رويکرد اجتماعى و فرهنگى و از حوزه مسووليت اجتماعى در خدمت دولت ،جامعه و حاکميت باشد.
     وى گفت : عرصه هنر به صورت عام و هنر سينما به صورت خاص بستر مناسبى براى تحقق مطالبات مردم ، دولت و حاکميت است که پليس مىتواند آن را فراهم کند.
     وي افزود : با آسيب شناسى فرهنگى و علمى که طليعه آن با برگزارى نخستين جشنواره فيلم پليس دميده شده ، در آينده منظر پيامدهاى کاربرديترى مىشود. >همچنين فرمانده انتظامى خراسان در اين مراسم گفت : استقبال از نخستين جشنواره فيلم پليس در مشهد بيش از حد انتظار بود.
     همچنين در پايان اين مراسم اعلام شد فيلم "کودک و سرباز" عنوان بهترين  فيلم را به خود اختصاص داده است . در بخش سينماى حرفه اى نيز وحيد نيکخواه تهيه کننده فيلم کودک و سرباز
عنوان «بهترين تهيه کننده» ، محمد رضايىراد نويسنده فيلم کودک و سرباز «بهترين نويسنده» و رضا ميرکريمى کارگردان همين فيلم به عنوان «بهترين کارگردان» شناخته شد.
      همچنين جايزه بهترين بازيگر خردسال نيز به نهال اخوت بازيگر فيلم "شراره " اختصاص يافت .
     در مجموع جشنواره جايزه بهترين کارگردانى به مهرداد خوشبخت کارگردان فيلم «خشم و قضاوت» ، بهترين فيلم به فيلم «اعتراف» ساخته سعيد حاجى ميرى و بهترين فيلمنامه به سيروس مقدم فيلمنامه نويس فيلم «وکيل» اهدا شد.
     در نخستين جشنواره فيلم پليس مشهد «سيروس گرجستانى» و «مهدى احمدى» مشترکاً به عنوان بهترين بازيگران شناخته شدند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com