سرنوشت اكران زير بال هاي سيمرغ فجر رقم مي خورد
وضعيت تهيه و توزيع آثار سينمايي نسبت به گذشته تغيير يافته و جدول اكران اعتبار و جايگاه مناسبي براي نمايش فيلم ندارد و در جشنواره چشم اندازي تقريبي از اكران عمومي فيلم ها به دست مي آوريم.
به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي جشنواره بيست و سوم فيلم فجر، «عليرضا داوودنژاد» كارگردان سينما گفت: نفس برپايي جشنواره به دليل ايجاد محيطي براي توجه جدي رسانه ها و مطبوعات و مردم به سينما؛ مثبت و تأثيرگذار است. دوربين هاي مدار بسته و يا نيروهاي محافظ در سالن ها به همراه بيمه آثار و پرداخت خسارت، شيوه مناسبي براي حفظ حقوق صاحبان فيلم است. داوودنژاد، نبود سينماي تجربي در مجموعه سينماي ايران را به عنوان مسأله جدي مطرح كرد و گفت: منظور از سينماي تجربي، شكل فعلي نيست كه به مخاطب توجه چنداني ندارد. وي در پايان اظهار داشت: به سينمايي كه غني سازي موضوعي و رونق اقتصادي سينماي حرفه اي به همراه ارتقاي زبان سينما كمك كند، سينماي تجربي اطلاق مي شود. سينماي تجربي بايد مسيري را دنبال كند كه به گشودن افقي جديد براي سينماي حرفه اي منجر شود و سينماگران مؤلف به همراه جوانان با استعداد، با استفاده از تجربه هاي تازه و كشف قواعد جديد بتواند به تكامل زبان سينما و در نهايت رونق هنري و اقتصادي اين حوزه ياري برسانند.انتهای پیام /