فرهاد توحيدي، فيلمنامه نويس
سينما: تنوع گرايي، حمايت دولتي، تلاش در آوردگاه معنا
تنوع گرايي در حوزه نوشتاري يك خصيصه سينمايي است كه بايد به آن توجه شود؛ اما در سال هاي اخير اين مسأله تأثير خود را در حوزه نوشتاري سينما گذاشته است.
به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي جشنواره بيست و سوم فيلم فجر، «فرهاد توحيدي» فيلمنامه نويس سينما و تلويزيون گفت: بيشترين سهم را براي موفقيت يك فيلم بايد براي فيلمنامه قائل شد؛ چرا كه اگر فيلمنامه خوبي وجود نداشته باشد، شاهد آثار مطلوبي نيز نخواهيم بود. «توحيدي» افزود: مباحثي كه در طول اين سال ها درباره نقش فيلمنامه مطرح شد، بسيار مطلوب بود زيرا او زواياي گوناگون به ارزيابي نقشي كه فيلمنامه در فرآيند ساخت (فيلم جذاب براي مخاطب) بر عهده دارد، پرداخته است. وي ادامه داد: اگر فيلمنامه ها در جشنواره فيلم فجر به دقت مورد بررسي قرار بگيرند و نظرات مخاطبان نيز از سوي كارشناسان به درستي انجام مي شود؛ چرا كه فيلمنامه نقش مؤثري در اكران يك فيلم بر عهده دارد. «توحيدي» افزود: تنوع گرايي در حوزه نوشتاري يك خصيصه سينمايي است كه بايد به آن توجه شود، اما در سال هاي اخير اين مسأله تأثير خود را در حوزه نوشتاري سينما گذاشته است. در واقع مي توان گفت رويدادهاي سينمايي ما به نوعي جنبه هدايت گري پيدا كرده اند و به همين منظور اين موج ها تأثيرات خود را در فيلمنامه مي گذارد. وي در پايان حمايت از فيلم هايي كه به حوزه هاي انديشه و دين عنايت دارند را توسط دولت، امري ضروري دانست و خواستار حمايت از فيلمنامه هاي حوزه معنا شد. انتهای پیام /