سينماي تجاري ايران از واقعيت اجتماعي دور است
واقعيت حقيقي اجتماع ما اين نيست كه در يك فيلم يك دختر و پسر بازي كنند و دختر آرايش هاي آن چناني داشته باشد و دو سه مورد هم انتقاد داشته باشيم.
به گزارش سايت سينمايي سوره، ابوالفضل جليلي كارگردان فيلم «گال» در گفتگو با خبرگزاري فارس و در پاسخ به اين سؤال كه سينماي اجتماعي ايران تا چه حد با واقعيت جامعه ارتباط برقرار كرده است اظهار داشت: واقعيت هاي اجتماعي يا حقيقي و واقعي هستند و يا كاذب كه سينماي ايران به واقعيت اجتماعي كاذب خيلي بيشتر نزديك است. جليلي افزود: واقعيت اجتماع ما اين نيست كه در يك فيلم يك دختر و پسر بازي كنند و دختر آرايش هاي آن چناني داشته باشد و همچنين در فيلم دو سه مورد انتقاد به دستگاه هاي رژيم داشته باشيم، گو اينكه واقعيت اجتماعي ما اين است كه دخترها اداي پسرها را در ميآورند و به دخترها اجازه داده شده تا خودشان را شبيه پسرها كنند. جليلي همچنين با تأكيد بر اين نكته كه برگزاري همزمان جشنواره در شهرستان ها هم بسيار خوب است خاطرنشان كرد: كساني كه در تهران هستند فكر مي كنند كه تافته جدا بافته اند و دولت هم به اين مسأله كمك مي كند و تمام امكانات را در تهران قرار مي دهد در صورتي برگزاري همزمان جشنواره در شهرستان ها براي مخاطبين سينما بسيار خوب است. كارگردان فيلم هاي «دت يعتي دختر» و «يك داستان واقعي» در ادامه تصريح كرد: موفقيت يك فيلم در جشنواره نمي تواند در فروش آن هم تعيين كننده باشد چرا كه مخاطبين جشنواره با مخاطبين عام فرق مي كنند و معمولاً در جشنواره گروه هايي خاص و صرفاً به خاطر خود سينما حضور مي يابند. وي اضافه كرد: در جشنواره هاي خارجي يك جايزه ويژه هيأت داوران است كه به فيلم ها تعلق مي گيرد و يك جايزه هم از سوي مردم به فيلم موردپسند آنها عرضه مي شود كه ارزش خودش را دارد. جليلي در خاتمه گفت: روند هميشگي توقيف فيلم هايم ادامه دارد؛ نه مجوز ساخت مي دهند و نه مجوز نمايش و من نياز به كمك هيچ كس ندارم و فقير بي نياز هستم. انتهای پیام /