1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 768  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311212011  ساعت مخابره خبر: ۱۹:۳۶:۱۵
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«سيدرحيم حسيني» كارگردان، پيك نيك در ميدان جنگ:

جبهه، همه اش جنگ نيست

نشست تخصصي نقد و بررسي اكران فيلم «پيك نيك در ميدان جنگ» ساخته «سيدرحيم حسيني» با حضور كارگردان و اهالي مطبوعات ساعت 18:30روز سه شنبه (20 بهمن ماه) در محل سينما مطبوعات (سينما صحرا) برگزار شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «سيدرحيم حسيني» كارگردان فيلم «پيك نيك در ميدان جنگ» در ابتدا گفت: ويژگي فيلم اين است كه از پيش توليد تا امروز، مدت دو ماه و نيم طي شد. فيلم قبلي من هم در زمينه دفاع مقدس بود. از فيلم «نوروز» تا «پيك نيك در ميدان جنگ» خوشحالم كه سعي كردم زندگي آدم هاي جبهه را نشان بدهم.
     «محمد خزاعي» تهيه كننده فيلم «پيك نيك در ميدان جنگ» گفت: بهمن ماه سال پيش فيلمنامه به دستم رسيد. بازنويسي با يك نوع فضاي جديد بيشتر نمود پيدا كرد و به نظرم تا حالا چنين فضايي تجربه نشده بود. طنز در ميدان جنگ، به دليل محدوديت ها سخت است. «ليلي با من است» به همين دليل 4 سال تا اكران مشكل داشت.
     سپس «خشك دامن»، فيلمنامه نويس فيلم گفت: من دو سال پيش خودم اين فيلمنامه را نوشتم، شش ماه پيش ثبتش كرد و تحويل آقاي «خزاعي» دادم. گفته شد كه من به عنوان يكي از فيلمنامه نويسان معرفي شدم در حالي كه همه كار مال من است. به اصطلاح در بازنويسي كه بدن اجازه من انجام شد، شخصيت چوپان تبديل به عوامي، ساده لوح و ابله ناچسب شد. در حالي كه اين شخصيت اينگونه نبود. به من گفته شد 75 درصد در فيلمنامه تغييراتي داده شده كه اصلاً اين طور نيست. حتي طنز كار را هم از بين بردند.
     در ادامه، «قاسم زارع» بازيگر فيلم «پيك نيك در ميدان جنگ» گفت: روزي كه از من خواستند بيايم، اسم فيلم خوشحالم كرد. پرسيدم اسم اين نمايشنامه «آرابال» است، گفتند فقط اسمش را دزديده اند. خواندم و در مرحله اول جا خوردم؛ چون فيلمنامه هاي جنگي زيادي خوانده ام، بسيار متفاوت و خوب نوشته شده بود؛ اما كار بزرگي بود، خطرناك و بر لبه تيغ بود.
     «عزت الله رمضاني فر» بازيگر فيلم گفت: وقتي دعوت به بازي شدم اولين چيزي كه به ذهنم رسيد اين بود كه چطور به فكر من افتاديد؟ آنچه كه جالب بود اين است كه من هيچ تجربه اي در اين نوع كار نداشتم؛ اما حالا خيلي كار را دوست دارم. موقعيت كمدي بود و كار خطرناكي به حساب مي آمد چون بايد مراقب بوديم كه به رزمندگان برنخورد.
سپس «خزاعي» تهيه كننده گفت:
 من دغدغه ام هميشه اين بود كه فيلم جنگي بسازم. دنبال زمينه بودم؛ چون توليد كارهاي جنگي با فيلم هاي شهري بسيار متفاوت است.
«محمد امامي» صدابردار گفت:
    اين اولين تجربه ام در كار جنگي است، در مراحل پيش توليد سعي كرديم به معيارهاي جهاني برسيم. استفاده از يك ميكروفون خاص براي افكت و يك ميكروفون خاص براي ديالوگ ها كاري بود كه انجام شد.
در ادامه اين نشست حميد برزگر، فيلمنامه نويس ديگر كار گفت:
    درصد زيادي تغييرات در فيلمنامه داده شد. ما يك درام به آن اضافه كرديم كه همان مثلث عشق و علت حضور سهراب در جبهه و توجيه گر همه كارهاي او در جبهه است. فضاي متفاوتي داشتيم درگيري هاي طرف عراقي هم از جمله اين تغييرات است.
 محمد خزاعي در مورد هزينه فيلم سكوت كرد اما اشاره داشت كه: اين ارزان ترين فيلم جنگي مي تواند باشد كه با همكاري دوستان ميسر شد.
 در پايان، «سيدرحيم حسيني» كارگردان فيلم افزود:
    براي ساخت اين پروژه زمان كم بود، فقط 19 روز براي نوشتن فيلمنامه زمان داشتم. نقص هاي فيلمنامه را مي دانم؛ دست من براي فيلمنامه بهتر داشتن بسته بود و عدم انسجام را مي پذيرم. من مدت زيادي در جنگ حضور داشتم. تصور نمي كنم جبهه همه اش شهادت و ايثار و دعاي كميل بود. پنج شب كه بيشتر نبود، باقي لحظات را چه مي كرديم؟ من در خود خط مقدم شاهد حوض آب ساختن بچه ها بودم كه درونش ماهي هم انداخته بودند. در مورد داد و فريادهاي زياد بازيگران در فيلم را قبول دارم و مي شد تلطيف ترش كرد؛ اما اينها در موقعيت جنگي هستند و بومي هم رفتار مي كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com