عضو هيأت داوران جشنواره پويانمايي تهران:
قالب هاي زيباشناختي آثار جشنواره، مستحكم و قابل دفاع است
عضو هيأت داوران جشنواره چهارم بين المللي پويانمايي تهران، پس از به پايان رسيدن داوري 221 اثر ارسالي به بخش مسابقه ايران، اين آثار را از نظر قالب هاي زيباشناختي، مستحكم و قابل دفاع دانست.
به گزارش سايت سينمايي سوره، «وجيهه الله فرد مقدم» در تحليل اين آثار از نظر مفهومي گفت: هنرمندان وقتي به مسايل مادي و روزمره مي پردازند، آثار بسيار خوبي خلق مي كنند اما در پرداخت به آثار فلسفي با مشكلاتي مواجه هستند. دليل اين امر نيز استفاده از نمادهاي ناآشنا و تحليلي است كه نه مفهوم قراردادي از پيش تعيين شده دارند و نه در فيلم به خوبي معرفي مي شوند. البته برقرار كردن ارتباط با اين آثار به آمادگي ذهن بيننده نيز بستگي دارد. وي، درباره آثار داوري شده در بخش تيزرهاي تلويزيوني، عنوان كرد: در بخش فيلم هاي دو بعدي، آثار با تكنيك خوب و مؤثر به جشنواره ارسال شده بود. در بخش فيلم هاي سه بعدي كه بيشتر آثار ديجيتالي بودند، تعداد زيادي فيلم وجود داشت كه هر چند ارتباط خوبي با عامه مردم برقرار مي كنند اما كم توجهي هايي در گفتار داشتند كه بهتر است هنرمندان و توليدكنندگان به اين مسايل بيشتر توجه كنند. مقدم، درباره نحوه داوري آثار، اظهار كرد: براي داوري آثار تا جايي كه مي توانستيم به گفتگو پرداختيم و در برخي موارد، بحث هاي طولاني و كشمكش هايي نيز براي انتخاب آثار برتر پيش آمد. سعي كرديم براي انتخاب هاي خود، پاسخ منطقي و استدلال داشته باشيم. وجيهه الله فرد مقدم كه از سال 1352 به كار در عرصه پويانمايي مشغول است، تاكنون فيلم هاي پويانمايي بسياري خلق كرده كه از ميان آنها مي توان به:«مزاحم ها»، «تقليد»، «جورجورك»، «بازگشت»، «در كنار هم، با هم» و «ليلي ليلي حوضك» اشاره كرد. وي تاكنون ديپلم افتخار جشنواره فيلم هاي دانشجويي اسپانيا، عنوان بهترين تيزر پويانمايي، در جشنواره تيزرهاي تبليغاتي سال 1385 و ديپلم افتخار جشنواره بين المللي و داخلي فيلم رشد در سال 1383 را به دست آورده است. انتهای پیام /