ابوالحسن داوودي: سينماي ايران گرفتار افراط و تفريط است
سينماي ايران همواره دچار افراط و تفريط بوده است.
به گزارش سايت سينمايي سوره، ابوالحسن داوودي، كارگردان سينما گفت: بعد تجاري سينماي ايران در سال هاي گذشته دنباله رو الگوهاي موفق بوده و در اين بخش نوگرايي و خلايت چندان مورد توجه قرار نگرفته است. داوودي به نزول كيفي و اقتصادي سينماي كمدي توسط فيلم سازان، اين سينما را به سرنوشت ساير گونه ها از جمله سينماي جوان پسند، اجتماعي، خانوادگي، اكشن و كودكان دچار كرد. اين تهيه كننده، خروجي سينماي ايران را تقريباً تك محصولي عنوان كرد و يادآور شد قدرت آزمون و خطا در سينماي ايران را تقريباً تك محصولي عنوان كرد و يادآور شد قدرت آزمون و خطا در سينماي ايران به علت محدود بودن سرمايه و امكانات اندك است و معمولاً سينماگران با احتياط و وسواس الگوهاي رايج را دنبال مي كنند. وي تصريح كرد: تقليد كوركورانه و ناشيانه ضمن آسيب رساندن به سينماي كمدي، باعث ناديده گرفتن ساير گونه هاي سينمايي و مخاطبان بالقوه آن ها مي شود و در نهايت به كليت صنعت سينما لطمه مي زند. داوودي كه فيلمنامه «تقاطع» با موضوع اجتماعي را دستمايه كار خود قرار كرده است، افزود: اين فيلم قصد دارد به گونه اي واقع گرايانه مشكلات نسل جوان و نوجوان را به نمايش گذارد. وي درباره زمان توليد اين فيلم افزود: تقاطع، تا اواسط ارديبهشت ماه سال جاري جلوي دوربين مي رود.انتهای پیام /