رويا نونهالي:
اين نوع نگاه جايگاه سينماي كوتاه را مخدوش ساخته است
«رويا نونهالي» بازيگر سينما: سياست ساخت چند فيلم كوتاه براي دريافت مجوز ساخت فيلم بلند را جفايي به سينماي كوتاه دانست كه بايد مورد بازنگري قرار گيرد.
به گزارش سايت سينمايي سوره، «رويا نونهالي» كه به عنوان داور بخش داستاني در سومين جشنواره جهاني فيلم كوتاه اصفهان حضور دارد، گفت : اگر بخواهيم جايگاه فيلم كوتاه با داستان كوتاه و فيلم بلند را با رمان بسنجيم، الزامي نيست كه هر كسي مي خواهد رمان بنويسد قبل از آن چند داستان كوتاه نوشته باشد. بازيگر فيلم «زندان زنان» بيان داشت: متأسفانه اين سياست در نزد اهالي سينما جا افتاده است كه براي ساخت فيلم بلند مجبوريم ابتدا فيلم كوتاه بسازيم و اين نوع نگاه جايگاه سينماي كوتاه را مخدوش ساخته است. وي، به فيلم هاي شركت كننده در بخش داستاني جشنواره اصفهان اشاره كرد و گفت: اكثر اين فيلم ها به دليل حاكم بودن سياست فوق در نزد كارگردانان جوان، به عنوان مشق فيلم و دست گرمي كارگردان به نظر مي رسيد. بازيگر سريال «خواب و بيدار» در ادامه افزود: برخي كارگردانان جوان به دليل اينكه سينماي كوتاه را سينماي مستقلي نمي دانند و نگاه آنان نگاه اجبار براي ساخت است به زبان ايجاز در ساخت فيلم روي مي آورند و به دليل آنكه اين زبان براي آنان كاملاً شناخته شده نيست، فيلم ساخته شده از نظر موضوع و قالب با مشكلاتي مواجه مي شود. وي تصريح كرد: اينكه زمينه توليد و نمايش فيلم كوتاه فراهم شود تأثير زيادي بر عمق بخشيدن به جايگاه سينماي كوتاه نمي گذارد، بلكه بايد فيلم كوتاه قالبي براي بيان منظور باشد و مكاني براي تمرين كارگردان تصور نشود. «رويا نونهالي»، جشنواره فيلم كوتاه را مكاني مناسب براي ايجاد ارتباط هنري و حرفه اي بين كارگردانان جوان دانست وافزود: جشنواره هاي فيلم بهترين و كارآمدترين مكان براي ايجاد ارتباط بين هنرمندان و آشنايي با توانمندي يكديگر است. «رويا نونهالي» به همراه «ماني حقيقي» و «محمد اطبايي» داوري 81 فيلم بخش داستاني سومين جشنواره فيلم كوتاه اصفهان را به عهده داشتند. انتهای پیام /