عليرضا رئيسيان:
سينماي ملي بايد كمترين وابستگي را به دولت داشته باشد
سينماي ملي بايد كمترين وابستگي را به دولت داشته باشد.
به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا رئيسيان» رييس كانون كارگردانان ايران با بيان اين مطلب افزود: سينماي ملي قبل از ارائه تعريف كلي، بايد در حوزه اجرايي تعريف شود. به عقيده وي، سينمايي كه كمترين وابستگي را به دولت داشته باشد، مي تواند به عنوان سينماي ملي محقق شود. كارگردان فيلم «ايستگاه متروك» ادامه داد: دولت بايد در جايگاه سياست گذاري و نظارتهاي قانوني حضور داشته و حامي جريان متعادل سينمايي در بخش هاي توليد و نمايش باشد. وي، نظارت بر حسن انجام امور، سالنسازي و نوينسازي بخش فني و تجهيزاتي سينما را از ديگر وظايف نهادهاي فرهنگي برشمرد و در عين حال افزود: نبايد اين نهادها در اجرا دخالت داشته باشند، زيرا سينماي ملي كاركرد فرهنگي و هويت پذيري به همراه اعتقادات خاص خود را دارد. رئيسيان كه با فيلم «پرونده هاوانا» در بخش مسابقه جشنواره امسال فجر حضور دارد، افزود: جشنواره صرفاً يك معيار سنجش بوده و كارنامه فعاليت يكساله سينماگران در آن مرور مي شود. اين كارگردان يادآور شد: جشنواره فجر به جريان ارتقاي كيفي و ايجاد انگيزه در ميان دست اندركاران سينمايي كمك مي كند. وي همچنين به حضور سينماي ايران در بازارهاي جهاني فيلم اشاره كرد و افزود: بايد در ابتدا براي اين حضور تعريفي دقيق داشته باشيم و سهم خود را از بازارهاي فيلم طلب كنيم. رييس كانون كارگردانان ايران تصريح كرد: متأسفانه بخش سينماي بينالملل در صنعت فيلم كشور دچار غفلت شده و دائم تغيير كميت و كيفيت در آن ديده مي شود. وي خواستار ايجاد تعادل در بخش هاي موضوعي توليد، عرضه و نمايش فيلم در كشور شد. انتهای پیام /