نشست كارگردان فيلم «از دور دست» با اهالي مطبوعات
«رامين محسني» كارگردان فيلم سينمايي «از دور دست» مي گويد كه در اين فيلم تلاش كرده است با استفاده از عوامل كيفي، ميان مخاطب خاص و جريان كلي و رايج سينماي ايران ارتباط برقرار كند.
به گزارش سايت سينمايي سوره، در نشست نقد و بررسي اين فيلم در سينما صحرا سخن مي گفت، تصريح كرد: پيچيدگي هاي ساختار فيلمنامه افقهاي دوردستي را برايم ترسيم كرده بود كه تلاش كردم به عنوان يك فيلمساز اين پيچيدگي ها را در ساختار فيلم به نحو مطلوبي رعايت كنم. به گفته محسني، در اين فيلم ميان مخاطب و فيلمساز يك بازي براي نشانه شناسي وجود دارد كه آن را از حالت يك فيلم عادي خارج مي كند. وي تأكيد كرد: قرار نيست آنچه در ذهن من مي گذرد به مخاطب تحميل شود بنا بر اين دوست دارم هر مخاطبي آنچه را كه ازاين فيلم برداشت مي كند براي خودش نگه دارد. اين فيلمساز همچنين با اشاره به ساختار شبهه ايزوديك فيلم «از دور دست» گفت: فيلم اپيزوديك در سينماي ايران بار منفي دارد و تمام دغدغه من اين بود كه اين فيلم به عنوان فيلم اپيزوديك معرفي نشود. وي گفت: در عين حال از آنجا كه ساختار فيلمنامه پيچيدگيهاي خاص خود را داشت براي جدا كردن فصلهاي فيلم از هم در ترديد بودم و در نهايت تصميم گرفتم داستان را به صورت متصل روايت كنم. در اين فيلم سينمايي كه نويسندگي آن را نيز كارگردان آن بر عهده دارد، جمشيد هاشم پور، كوروش تهامي، بهناز جعفري، داريوش ارجمند، همايون ارشادي، محبوبه بيات به ايفاي نقش پرداخته اند. «از دور دست» سه موقعيت مختلف از زندگي يك جوان امروز ايراني را به عنوان يك دانشجوي سينما، يك تاجر علاقه مند به نقاشي و يك آرشيتكت به نمايش مي گذارد. قهرمان اين فيلم در تلاش است در مواجهه با تاريخ و كلمه، نقش و عشق، و آسمان و زمين، به آرامش و تعادل دست يابد. انتهای پیام /