ماني حقيقي:
دنبال لايههاي پنهان گشتن كار فيلمسازان را مشكل كرده است
ماني حقيقي: هميشه اين مشكل وجود داشته كه هرگاه با يك نوع محصول فرهنگي روبرو ميشوند، بدنبال لايههايي پنهان در آن ميگردند و اين كار را براي كساني چون من كه خواهان روايت داستاني ساده و روشني هستم، مشكل كرده است.
به گزارش سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، «حقيقي» در پايان اكران فيلم خود در نيويورك خطاب به حضار گفت: وقتي در برلين بودم، عدهاي از مخالفان سياسي و تندرو نظام پيش من آمده و گفتند: حقيقتا فيلم خوبي ساختهايد، آن سنگ نشانه نظام اسلامي ايران بود و سرانجام آن چند نفر آنرا سرنگون كردند و زماني كه به ايران بازگشتم، عدهاي از وزارت ارشاد اسلامي پيش من آمدند و گفتند: فيلم بسيار خوبي بود؛ خواست خدا در برابر ناتواني بشر. برپايه اين خبر، اين كارگردان ايراني گفت به شيوه كنايه آميز و با زباني شعرگونه و سراسر معنا صحبت كردن از خصوصيتهاي فرهنگي ايرانيان است. با آنكه سانسور از فاكتورهاي اصلي سينماي بعد از انقلاب اسلامي و حتي قبل از آن محسوب ميشده ولي اغلب، ايهام ذاتي موجود در زبان فارسي به كمك هنرمندان آمده تا آنها محبور به تحمل سانسور نشوند. هميشه اين مشكل وجود داشته كه هرگاه شما با يك نوع محصول فرهنگي روبرو ميشويد، بدنبال لايههايي پنهان در آن ميگرديد و اين كار را براي كساني چون من كه خواهان روايت داستاني ساده و روشني هستم، مشكل كرده است. فيلم «كارگران مشغول كارند» پس از «آبادان» (محصول 1381)، دومين ساخته «ماني حقيقي» است كه همچون اثر قبلي به شيوه ديجيتالي تصويربرداري شده است. انتهای پیام /