تهمينه ميلاني:
شعاري بودن فيلم هايم، حرفهايي است كه منتقدان قديمي باب كرده اند
تهمينه ميلاني گفت: منتقدان چه اصراري دارند، نشان دهند من با فيلم «آتش بس»، آتش بس اعلام كرده ام واز مواضع خود كوتاه آمده ام؟!
به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، ميلاني كه در نشست خبري اين فيلم در خبرگزاري كار ايران سخن مي گفت، در ادامه تصريح كرد: برخي منتقدان پس از «آتش بس»، اصرار دارند كه بگويند، من از مواضع ام كوتاه آمده ام، در صورتيكه اين گونه نيست شايد مواضع من درفيلم بعدي ام تندتر از گذشته باشد. وي در پاسخ به سوالي كه شما در مصاحبه اي گفته ايد فيلم بعدي تان، ضد مردترين فيلمتان خواهد بود گفت: فيلم بعدي من، ضد مردترين فيلم من نيست. ميلاني در پاسخ به سوالي درباره عدم حضور فيلمش در جشنواره فجرگفت: معتقدم معاونت سينمايي و دولت باعث نشدند كه فيلم من در جشنواره نباشد و تنگ نظري برخي از همكاران باعث شد، «آتش بس» در جشنواره حضور نداشته باشد! وي مدعي شد: برخي ازهمكاران به گونه اي عمل مي كنند كه هركس بخواهد قد بكشد، پايش را كوتاه مي كنند. ميلاني در پاسخ به سوالي درباره شعاري بودن فيلم هايش گفت: اين موضوع شعاري بودن فيلمهاي من حرفهايي است كه منتقدان قديمي باب كرده اند و منتقدان جديد و جوانترهم پيرو همين منتقدان هستند! آنچه كه من در فيلم هايم ميگويم شعار نيست، بلكه حرفهايي است كه در طول روز و در زندگي واقعي خودم مطرح ميشود. در عين حال من به اين صحبتها، اهميت نميدهم و كار خودم را انجام ميكنم. ميلاني افزود: منتقدان نيز همانند همهي مردم به روانشناس احتياج دارند، چون به نظر ميرسد كه كودك درون آنها ناراحت است. وي ادامه داد: با فيلمسازان بهتر از منتقدان ميدانيم، چه چيز ميخواهيم وچگونه بايد آن را مطرح كنيم. ميلاني درادامه اين نشست تاكيد كرد: من يك فيلمساز ضد مرد نيستم و برخي هر چقدرهم، من را دراين زمينه متهم كنند، دفاع از حقوق زنان را نياز جامعه ميدانم. ميلاني در بخش ديگري از سخنان به ريتم تند فيلم «آتش بس» اشاره كرد و گفت: فيلم هاي كند را دوست ندارم چون با ذهن و سليقه من هماهنگ نيست. وي ادامه داد: ايده فيلم «آتش بس»، يك ايده انساني است و از موضوعي جهاني برخوردار است. ميلاني تاكيد كرد: تفكر مرد سالارانه تنها درايران وجود ندارد و درغرب نيزاين مفهوم براي مردم،قابل لمس است. محمد نيكبين تهيهكننده فيلم «آتش بس» نيز دراين نشست گفت:سينما از نظرسرمايهگذاري، چه درايران وچه در خارج ازايران، صنعت ريسك پذيري است. وي ادامه داد: با توجه به محدوديتهايي كه ما در زمينه سالنهاي سينما داريم و محدوديت تبليغات، اين ريسك در داخل كشورافزايش پيدا ميكند. نيكبين تاكيد كرد: مهمترين نياز سينماي ايران ساخت سالن سينماست، كه تا به حال راه حل خوبي براي آن پيدا نشده است. انتهای پیام /