ناصر باكيده:
سينماي ملي يعني بازگشت به هويت و منابع فكري و معنوي
سرپرست انجمن سينماي جوانان، سينماي ملي را به معني بازگشت به هويت، منابع فكري و معنوي خويشتن ذكر كرد.
به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، ناصر باكيده در ديدار با فيلم سازان دفتر انجمن جوانان در قم افزود: از قبل و به ويژه بعد از انقلاب اسلامي ايران، استان قم مركز ثقل علمي و فرهنگي و معنوي كشور ما بوده است و فيلمسازان جوان اين استان ميتوانند از اين منابع علمي و معنوي بيكران، در توليد آثار خلاقه، به شكل هنرمندانه و سازگارانه بهره مند شوند. وي در ادامه با اشاره به اهميت سينماي ملي گفت: بهره گيري از منابع فكري و معنوي هنرمندان از استان و بافت فرهنگي متنوع هر منطقه، در خلق و توليد آثار سينمايي، منجر به حركت و دستيابي به سينماي ملي مي شود. باكيده تصريح كرد: سينماي ملي يعني بازگشت به هويت و منابع فكري و معنوي خويشتن سينماي ملي مبتني بر افتخارات و شكوه و وقار ملي ماست كه ريشه در باورهاي ديني و تمدن كهن ايران زمين و تاريخ پر فراز و نشيب جريانهاي فكري و فلسفي ما دارد. سرپرست انجمن سينماي جوانان ايران در بخش ديگري از صحبتهايش به آسيبهايي كه متوجه فيلم كوتاه است، اشاره كرد و گفت: يكي از آسيب هاي بسيار جدي كه امروز در سينما با آن رو به رو هستيم نازل بودن سطح كيفي فيلم ها در حوزه انديشه و ساختار است. اين آسيب بسيار جدي و هشدار برانگيز است و توصيه من به شما نه به عنوان يك مدير بلكه به عنوان يك همكار اين است كه قبل از ساخت هر فيلم، با انديشه و تفكر به مطالعه و چرايي ساخت آن بپردازيد. وي در ادامه افزود: جاودانگي يك اثر بستگي به محتوا و ساختار خلاقه آن دارد. متاسفانه برخي فيلمهايي توليد مي شود كه حتي مخاطبان جشنواره هاي هم با آن ارتباط برقرار نمي كنند. اين نشان مي دهد كه يك حلقه گمشده در زنجير ارتباط وجود دارد. باكيده در پايان ضمن اشاره به دستاوردهاي ديجيتال، آن را عاملي براي تمرين و تسلط فيلمسازان جوان بر ابزار كاري خود دانست و گفت: آن چه كه در اجماع كلي به سينماي كوتاه وجود دارد، توجه به ساختار تكنيكي اثر و زمينه هاي فكري و خلاقيت هايي در حوزه تفكر ملي است.انتهای پیام /