ابوالفضل جليلي:
اين همه فيلم «در هم» ساخته مي شود؛ به من نگاتيو نمي دهند!
براي ادامه توليد فيلم سينمايي «حافظ» خيلي اذيت شدم و حتي نگاتيو را که ابزار اوليه توليد فيلم در اختيار نداشتيم!.
به گزارش سايت سينمايي سوره، «ابوالفضل جليلي» ضمن بيان اين مطلب به افزود: ابتدا مشکل دوربين وجود داشت، بعد دوربين آمد، ديديم نگاتيو ندارند. اين سينماگر برجسته متذکر شد: اين همه فيلم خوب و بد و ضعيف به صورت «در هم» ساخته مي شود اما ارشاد به من هيچ گونه کمکي نمي کند... اين همه وام هاي بلاعوض مي دهند، اين همه اسپانسر مي گيرند اما دريغ از کوچکترين کمک به فيلم من و کارهايي از اين دست...! «جليلي» گفت: اين روزها هر کسي فيلم مي سازد، يک چيزي گيرش مي آيد، ما که هيچ چيز نمي خواهيم، اما حتي به فيلم ما اجازه پخش هم نمي دهند. اسپانسر نمي توانيم بگيريم، نگاتيو دولتي نمي دهند، نگاتيو آزاد را هم که مي دهند، بايد براي دريافت آن التماس کنيم. وي افزود: گويي قانوني وجود ندارد. اينجا حرف اول را التماس مي زند، اين قدر بايد التماس کنيم تا کاري انجام شود. وي در مورد چگونگي توليد ادامه فيلم «حافظ» با توجه به اين شرايط، گفت: علت اين که ما لوکيشن ساوه را انتخاب کرديم، اين بود که شرکتي در شهر صنعتي کاوه (ساوه) هزينه هتل و خورد و خوراک ما را پرداخت کرد... جالب آن که مديران کارخانه پروفين صفا حتي اهل مذاکره و چانه زني هم نيستند و بيشتر عارف مسلک هستند تا مدير شهر صنعتي. حتي جلو نمي آيند تا من از آنها تشکر کنم... به هر حال در اين وانفسا، آنها هزينه هتل و خورد و خوراک را پرداختند و هيچ چيز هم از من نخواستند. وي گفت: مانند کارهاي ديگرم در «حافظ» نيز به دنبال فضاهاي غيرمتعارف بوده ام. «جليلي» همچنين به علت اضافه شدن بخش هاي تازه به فيلم «حافظ» اشاره کرد و گفت: بخشي از اين قضيه به مشکلي مربوط بود که در لابراتور شکل پيدا کرد و از طرفي، تصميم گرفتم يکي دو صحنه را که از ابتدا در فيلم نگرفته بودم، جلوي دوربين ببريم و از ابتدا هم قرار بود آخر کار بگيريم و بدين صورت دو سه صحنه هم به «حافظ» اضافه کرديم. «جليلي» گفت: با اضافه شدن صحنه هاي تازه، يک لحظه هايي از فيلم، قصه اش دچار تغيير مي شود. وي در ادامه به استفاده از بازيگران حرفه اي اشاره کرد و گفت: بعد از سال ها، تصميم گرفتم که از بازيگران حرفه اي استفاده کنم و بدين شکل از «ميکائيل شهرستاني» استفاده کردم که حضورش به فيلم کمک کرد و مثل هميشه خوب بود.. از طرفي من 15 سال است که تلويزيون نمي بينم و نمي دانستم که «زهرا اميرابراهيمي» بازيگر است... در طول روزهاي فيلمبرداري همه در صحنه از او مي پرسيدند که «نرگس» چه مي شود؟! ... و تازه قضيه را با خود او در ميان گذاشتم و فهميدم که او بازيگر سريال هاي تلويزيوني است... وقتي فهميدم که «اميرابراهيمي» بازيگر «نرگس» است، روي کار او دقيق شدم و متوجه شدم که چقدر تصنعي بازي مي کند... متأسفانه تلويزيون با اين عملکرد، به سينما خيانت کرده و باعث شده که همه چيز تصنعي و ساختگي بنماياند. «اميرابراهيمي» هنوز جلوي دوربين نرفته اما به دليل وسواس و سليقه شخصي خودم و چون مي خواهم بازي ها قابل باور باشد، تصميم گرفتم با او بيشتر کار کنم. با اين ديدگاه، براي من حرفه اي با غير حرفه اي فرقي ندارد و آن زحمتي که براي کار با غيرحرفه اي مي کشيد، بايد با حرفه اي هم همان ميزان کار را بکنيد!. وي در مورد نمايش عمومي «حافظ» گفت: نمايش عمومي «حافظ» بماند بعد از روشن شدن تکليف نمايش فيلم «گل يا پوچ» که يک فيلم طنز است و آن را به اداره کل نظارت و ارزشيابي ارشاد ارائه داده ام که ارشاد، يک سال است مي گويد ما مجوز داده ايم و مي دهيم و... اما پخش فيلم مي گويد مجوز نمايش فيلم «گل يا پوچ» را نداده اند... خلاصه اين که مرا بازيچه قرارداده اند و فکر مي کنم که آخر سر هم مجوز را ندهند. اين در حالي است که من تمام زندگي ام را سر اين فيلم گذاشته ام! وي در پايان، در مورد کار جديد خود ادامه داد: قرار است بر اساس طرحي از خودم، يک فيلم سينمايي را با مضمون اجتماعي، با بازيگران ژاپني، فرانسوي، ايتاليايي و ايراني جلوي دوربين ببرم که به محض اتمام «حافظ» آن را شروع مي کنم.انتهای پیام /