1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 492  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510260218  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۹:۳۶
    ۱۳۸۵/۱۰/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

حاجي‌مشهدي:

شركت برخي آثار در بخش مسابقه، به اعتبار فيلمساز لطمه مي‌زد

عضو هيأت انتخاب بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر گفت: حذف برخي آثار از گردونه انتخاب، با نگاه جانبداري از سازندگان آنان صورت گرفته است، چرا كه اثري ضعيف بيش از همه، به صاحب اثر لطمه مي‌زند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «عزيزالله مشهدي» افزود: آثاري كه به دليل تكميل ظرفيت بخش مسابقه (چه در بخش مسابقه اصلي و چه در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول) در دايره انتخاب قرار نمي‌گيرند، به طور معمول در بخش معمولي، در بخش ميهمان به نمايش در مي‌آيند.
    وي متذكر شد: حضور فيلم‌هاي ايراني در بخش ميهمان نيز بدين معناست كه فيلم با توجه به دارا بودن ارزش‌هاي نسبي مورد توجه هيئت انتخاب قرار گرفته است.
    «حاجي مشهدي» به چگونگي در نظر گرفتن «معيارهاي انتخاب فيلم» در بخش سوداي سيمرغ (مسابقه سينماي ايران) جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر اشاره كرد و اظهار داشت: در مرحله انتخاب فيلم‌ها كه به نظرم با توجه به تجربه عملي در اين گونه فعاليت‌ها، كاري به مراتب دشوارتر از داوري نهايي است، به طور معمول، اعضاي هيئت انتخاب با وجود تفاهم و همدلي كلي، هرگز از بيان ديدگاه‌ها و اظهار نظرهاي شخصي خود پرهيز نمي‌كنند.
    اين منتقد و كارشناس سينمايي، در ادامه اصلي‌ترين معيارهاي انتخاب فيلم براساس «اصول توافق شده نانوشته» را چنين تشريح كرد: 1 - وفاداري به زبان تصوير و سينما و اصولي پذيرفته شده زيبايي شناسانه 2 - استفاده از مضمون و درونمايه اي بديع و قابل اعتنا و پرداخت مناسب آن در فيلم 3 - فيلمبرداري روان و نورپردازي مناسب براي فضاهاي مختلف فيلم با رويكرد خلاقانه و مبتكرانه
4 - تدوين مناسب و حفظ ضرباهنگ متوازن از ابتدا تا انتهاي فيلم 5 - راهنمايي درست و سنجيده بازيگران و گرفتن بازي هاي پذيرفتني و مبالغه نشده از آنان 6 - القاي آسان و صريح و بي واسطه پيام يا مضامين ارزنده نهفته در اثر در جريان تماشاي فيلم به مخاطبان 7 - استفاده از دستاوردهاي تازه فني - هنري و كاربرد خلاقانه از تجربه‌هاي نوين فني ـ مهندسي در ساختار اثر و پرداخت كلي آن.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com