موسيقي فيلم و بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر
موسيقي فيلم بايد در خدمت فيلم باشد
زماني كه از موسيقي براي كامل شدن اثرديگري در زمينه سينما،ادبيات و...استفاده مي شود به اين معنا است كه به كارگيري هر ملودي و يا هر نوع سازي بايد با رعايت مولفه هاي اصلي در هنر مورد نظر صورت گرفته و درخدمت آن باشد.
به گزارش سايت سينمايي سوره، فردين خلعتبري، آهنگساز ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار مهرگفت: "اتوبوس شب" دومين تجربه آهنگسازي ام با كيومرث پوراحمد بوده است، پيش از اين فيلم "گل يخ " را كار كرده بودم ولي در نهايت تجربه آهنگسازي براي هر دو فيلم كاملا متفاوت بود. وي در ادامه افزود: درفيلم گل يخ به دليل دراماتيك بودن فيلم در آهنگسازي از ملودي هاي عامه پسند تري استفاده كردم چون به فضاي كلي فيلم نزديك تر بود اما در اتوبوس شب به دليل داشتن فضاهاي خاص و غير متعارف وهمچنين تفاوت هاي بنيادي كه به لحاظ روايتي در فيلم وجود داشت ،بنا براين نوعي ديگر از موسيقي را مي طلبيد ودر نتيجه از موسيقي كم حجم تري استفاده شد كه بخشي از آن به نگاه من به فيلم برمي گشت. آهنگساز فيلم "به رنگ ارغوان" در پايان در پاسخ به سئوالي مبني براينكه آيا به سيمرغ بلورين بهترين موسيقي فيلم در جشنواره فكر كرده است يا خير گفت: به علت پيچيدگي كار در سينما و همچنين جمعي بودن اين هنر عوامل بسياري در ساخت يك فيلم سينمايي سهيم هستند و درست به همين دليل بهترين هاي جشنواره در شاخه هاي مختلف اين حرفه براي دريافت جايزه نامزد مي شوند و طبعا اگر من هم اين سيمرغ را ببرم خوشحال مي شوم ولي قبل از دريافت هرنوع جايزه اي دوست دارم به خود اثر توجه شود.انتهای پیام /