نشست نقد و بررسي فيلم «گوشواره» برگزار شد
مرادي كرماني: روي كاغذ فيلم ميسازم
روزگاري علاقهمند بودم كارگردان يا بازيگر سينما شوم، اما چون تنها استعداد نويسندگي داشتم، فيلمهايم را روي كاغذ ميسازم.
به گزارش سايت سينمايي سوره، هوشنگ مرادي، داستاننويس و نويسندهي فيلمنامه "گوشواره" با بيان اين مطلب گفت: ميتوان از قصههاي من عكس گرفت و بهدليل سادگي آنها، اين قصهها با شرايط روز سينماي ما هماهنگي دارند. اين داستاننويس دربارهي طنز تلخ آثارش عنوان كرد: تمام داستانهايم اين ويژگي را دارند؛ چراكه غم و شادي هميشه كنار يكديگر هستند، اما ويژگي آنها اينست كه تلخيشان آزاردهنده نيست. وي افزود: از داستان «گوشواره» يك فيلم هنري اشكآور ميشد ساخت، اما قصد ما ساخت فيلم خانوادگي بود. فيلمي كه ساده و آسان باشد و به دور از جنگ و جنايت، خانوادهها را جذب خود كند. برپايه اين خبر، در اين نشست، وحيد موساييان، كارگردان «گوشواره» نيز نسل دوم فيلمسازان را نسلي سوخته توصيف كرد و گفت: فيلمسازان اين نسل براي اكران فيلمهايشان، مشكلات گوناگوني دارند؛ بهگونهاي كه جايگاه سينماي فرهنگي ما اصلا مشخص نيست و عرصه براي اكران اين فيلمها، خيلي تنگ است. او اظهار تاسف كرد: جايگاه سينماي فرهنگي ما اصلا معلوم نيست و سينما در قبضه فيلمهايي است كه تنها نشانههايي از عناصر بعد از انقلاب را دارند. موساييان با اشاره به مشكلات گوناگون اكران فيلمهاي فرهنگي گفت: تنها كسي كه از ما حمايت ميكرد آقاي آفريده بود با اين حال بعد از ساخت هم دچار مشكلات گوناگوني مانند خوردن برچسب فيلم نفروش است. وي درباره مخاطبان فيلم گوشواره توضيح داد: بهطور طبيعي وقتي به دنبال داستانهاي هوشنگ مرادي كرماني ميرويم، تصور اوليه، مخاطب كودك و نوجوان است، اما اين داستان قابليت آن را دارد كه مخاطب گستردهتري داشته باشد، ضمن اينكه به اين گونه دستهبنديها معتقد نيستم. رويا تيموريان، بازيگر فيلم گوشواره را اداي دين موساييان به هوشنگ مرادي كرماني دانست و گفت: تلاش كرديم سادگي و صميميت داستان در فيلم هم رعايت شود و فيلم با وفاداري كامل به داستان، ساخته شود. او اضافه كرد: هر چند نقش زن اين فيلم چهره شكسته و رنج ديدهاي دارد درون او را بسيار روشن و زيبا تصور و تلاش كردم عشق او را به فرزندش با سادگي در بازيام نشان دهم. مسعود رايگان، بازيگر نقش مرد فيلم نيز دربارهي بازياش تصريح كرد: بازيگري يك حرفه است و بايد طراحي شخصيت انجام دهيم، اما اين طراحي نبايد تك بعدي باشد البته براي تاثيرگذاربودن نقش، اول بايد آن را دوست داشته باشيم تا بتوانيم آن شخصيت را بپرورانيم. شهريار اسدي، فيلمبردار فيلم هم با ابراز خرسندي از همكاريش در ساخت فيلمي بر اساس قصه هوشنگ مرادي كرماني گفت: اميدواريم تصاوير فيلم با قصه ايشان هماهنگي داشته باشد، البته قرار بود در سراسر فيلم، توناليته قهوهاي داشته باشيم، اما بهدليل حضور نداشتن من در ايران، كپي تهيه شده مورد قبول من نيست. بنا بر اين گزارش، رامتين شهبازي هم در اين نشست حاضر بود. انتهای پیام /