شجاعنوري:
استفاده از بازيگر خارجي مثل عروس گرفتن از يك قبيله ديگر است
يك تهيهكننده سينما گفت: استفاده از بازيگران قلمروهاي ديگر مثل عروس گرفتن از يك قبيله ديگر است. اگر اين بازيگر در كشور خودش، بازار پر رونقي داشته باشد، باعث ميشود كه ما آن بازار را بهدست آوريم.
به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا شجاعنوري» تهيهكننده سينما درباره حركت سينماي روز ايران به سمت استفاده از بازيگران خارجي كه اين روزها رونق زيادي گرفته است، گفت: اينكه از بازيگراني استفاده شود كه بازار تضمين شدهاي دارند، در بازار سينماي ما تاثير مثبتي دارد اما اين كار بايد با مطالعه انجام شود و صرفا به هدف استفاده از يك اسم خارجي نباشد، ضمن اينكه بدانيم اين بازيگر خارجي در كشور خودش سروساماني دارد يا اينكه در غربت لاف ميزند. وي افزود: استفاده از بازيگران قلمروهاي ديگر مثل عروس گرفتن از يك قبيله ديگر است. اگر اين بازيگر در كشور خودش، بازار پر رونقي داشته باشد، باعث ميشود كه ما آن بازار را بهدست آوريم. شجاعنوري، جهاني شدن سينماي ايران را تنها با استفاده از سوپراستارهاي خارجي ميسر ندانست و افزود: جهاني شدن به عوامل ديگري هم بستگي دارد اما مثلا استفاده از يك بازيگر مشهور مالزيايي در فيلم ايراني، باعث ميشود كه بازار مالزي را هم داشته باشيم.ولي شايد به جهاني شدن فيلم كمكي نكند. اين تهيهكننده سينما كه براي نخستينبار از يك بازيگر مشهور ژاپني در فيلم «فرش باد» استفاده كرده، در اين باره ميگويد: ما در «فرش باد» از تاكااكى اينو يكي از بازيگران تراز اول سينماي ژاپن استفاده كرديم كه باعث شد فيلم در ژاپن فروش بسيار بالايي داشته باشد، ضمن اينكه همين فيلم باعث شد فروش فرش ايراني در ژاپن به مبلغ 2 ميليارد تومان افزايش يابد و همزمان كتاب نقاشيهاي فيلم هم فروش كند. سخنگوي كانون تهيهكنندگان فيلم ايران همچنين شروط استفاده از بازيگران خارجي در فيلمها ارزيابي كرد و گفت: استفاده يك فيلمساز ايراني از يك بازيگر خارجي صرف تراز اول بودنش كافي نيست، بلكه بايد شروطي را هم رعايت كرد، اينكه بازيگر درست و در نقش مناسباش به كار گرفته شود و درست هدايت شود وگرنه استفاده از آنها صرفا اسراف و هزينه اضافه است. انتهای پیام /