1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 425  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609240005  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۵:۵۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با قرائت پيام رئيس‌جمهور و معرفي برگزيدگان

سومين جشنواره كوثر با سپردن پرچم دوره چهارم به كرماني‌ها پايان يافت

شب گذشته در مراسمي در مشهد،سومين جشنواره فيلم كوثر با معرفي برگزيدگان و سپردن پرچم جشنواره به كرماني‌ها و معرفي اين استان به عنوان برگزاركننده آينده به كار خود پايان داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از سايت وزارت ارشاد، سومين جشنواره فيلم كوثر كه از 20 آذرماه در مشهد آغاز به كار كرده بود، با معرفي برگزيدگان اين جشنواره در رشته هاي مختلف به كار خود پايان داد.
    بنا بر اين گزارش، دراختتاميه اين جشنواره كه در سالن شهيد هاشمي‌نژاد شهرستان مشهد برگزار شد، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون سياسي وزير كشور و رييس ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش و سيف‌الله داد، محمدحسن پزشك و محمدمهدي حيدريان معاونت‌هاي سينمايي دوران‌هاي مختلف سينما از اين فيلم‌سازان كه به جز شاه‌حسيني همه در مراسم حاضر بودند، تجليل كردند.
در اين مراسم پيام رييس جمهور توسط جواد شمقدري مشاور هنري وي قرائت شد.
    در اين پيام آمده است : اگر قرار است در آيينه فيلم،تصوير ،سيما و سينما به معرفي زناني پرداخته شود كه در پي كمال،تعالي خويش و محيط اجتماعي‌اند آشنايي با الگوي زنان عالم كه منشا همه خيرات، كمالات، پاكي‌هاست مي‌تواند ما را در مسيري الهام‌بخش و مملو از زيبايي‌ها قرار دهد مسيري كه پاياني ندارد.
    محمود احمدي‌نژاد معرفي چنين الگوي برتري در قالب‌هاي متعدد را معرف همه حقيقت و همه زيبايي جام وجود انساني دانست.
وي از هنرمندان متعهد و دلسوز كشور خواست تا در شناساندن زناني كه جسم و جان خود را در مسير اعتلاي بشر به پرورش نسلي فرهمند در نهاد خانواده بدون كمترين مزد و منت فدا كرده‌اند بكوشند.
    وي زنان را جلوه رحمت، رافت و لطافت دانست و در پيام خود اظهار داشت : اگر نبود عشق و محبت مادرانه معلوم نبود بشريت به چه سرنوشتي دچار مي‌شد.
    وي خانواده را كانون عشق،محبت و مدرسه تعليم ايثارها و فداكاري‌ها و عاطفه‌ها با مركزيت مادر دانست و نوشت:امروز بيدادگري‌ها و ظلم‌ها بيشتر از ناحيه جوامعي است كه كانون‌هاي گرم خانواده در آن رنگ باخته و زنان و مادران نقش حقيقي خود را از دست داده‌اند.
    وي حفظ و ارتقاء نقش خانواده با محوريت مادران را موجب حفظ برادري‌ها ، دوستي‌ها و خدمت به امنيت اجتماعي و در سطح بالاتري خدمت به صلح و امنيت جامعه خواند.
    وي با اشاره به دوران پرشكوه انقلاب و دفاع مقدس ايستادگي‌ها و مقاومت‌هاي مادران و همسران دراعزام جوانان ومردان‌شان به جبهه، افزود: آنان صحنه‌هايي از مقاومت و صبر را با زيباترين احساسات و عواطف خلق كردند و بدون ترديد چنين پديده‌هايي منبع دائمي الهامات هنري هستند كه بر اساس آن هنرمندان زبردست و خوش ذوق ايران اسلامي خواهند توانست آثار نفيسي خلق كنند.
    احمدي نژاد در اين پيام با اشاره به اينكه تعداد فيلم‌هاي نفيس و جذابي كه به موضوع خانواده پرداخته در حدي است كه‌نتوانسته برخي از خانواده‌هاي ايراني را با سينما مانوس كند تصريح كرد: تلاش اين جهت پر مشقت است اما هر چه سالن‌هاي سينما با نمايش چنين آثاري رونق يابد در اصلاح ناهنجاري‌ها و ترويج و ارتقا ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي موثر تر خواهند بود.
وي اظهار داشت: تلاش برگزارگنندگان اين جشنواره معطوف به احيا و اعتلا جايگاه زنان مسلمان به تاسي از فاطمه زهرا (ص) با هدف معطرسازي سينماست كه قطعا راه طولاني در پيش است.
    وي توجه به راهبرد فرهنگي در سند چشم انداز 20ساله را نشان مناسبي براي حضور مطلوب دانست و از متوليان امر خواست توجه اصلي و اصولي در يافتن راهكارهاي مناسب اين قضيه را به كار بندند.
    معاون سياسي وزير كشور هم در اين جلسه با بيان اينكه سيما و سينما حتي از زنان امروز جامعه ما عقب تر است افزود: در جامعه ما زنان فداكار و ايثارگر زيادي هستند كه هرگوشه از زندكي آنان مي‌تواند براي ملت ما افتخار آفرين باشد.
عليرضا افشار افزود: از سويي ملت ما يكپارچه در برابر تهاجم غرب ايستاده و بخش عمده‌اي از اين ايستادگي بر دوش كارشناسان و صاحب نظران و هنرمندان است.
    در ادامه اين جلسه استاندار خراسان رضوي هم گفت:حضور و رسالتي كه زن در تحكيم خانواده دارد، مهم است اما به جوهره سياسي، اجتماعي زن كمتر پرداخته شده است.
    محمد جواد محمدي زاده با اشاره به حضور زنان در بيعت با حضرت علي (ع) و دفاع از اسلام در دوران پيامبر (ص) و بعد از آن افزود: مگر مي‌شود به اين همه شور و شعور، تكليف الهي، توان و ظرفيت بالاي سياسي زنان بي‌اعتنا بود.
    وي اظهار داشت:هيچ مكتبي چون اسلام نمي‌تواند چنين الگوهاي مشعشع و تابناكي از زن ارائه كند.
    وي با اشاره به نمونه‌هايي از مقاومت و نقش زنان در مبارزات از جمله در برابر استعمار در قضيه تحريم تنباكو ادامه داد:در طول تاريخ ما چهره‌هاي تابناكي از زنان بودند كه نه تنها كمتر از مردان نبودند كه مرداني را تربيت كردند كه صحنه ساز دفاع از دين ، ولايت و ارزشها بودند.
    بنا بر اين گزارش، در مراسم پاياني اين جشنواره، در بخش سينمايي «ميم مثل مادر» بهترين فيلم شد.
    جايزه بهترين بازيگري به گلشيفته فراهاني براي فيلم «ميم مثل مادر» و سه ديپلم افتخار به ترانه عليدوستي براي «من ترانه 15 سال دارم»، عاطفه رضوي براي «سفر به چزابه» و فاطمه‌معتمدآريا براي «گيلانه» اهدا شد.
همچنين فيلمنامه به رسول‌صدرعاملي و كامبوزيا پرتوي براي فيلم «من ترانه 15 سال دارم» كارگرداني به زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور براي فيلم «ميم مثل مادر» و ديپلم افتخار به رخشان بني‌اعتماد و محسن‌عبدالوهاب براي فيلم «گيلانه» اهدا شد.
جايزه بهترين فيلم به منوچهر محمدي براي تهيه «ميم مثل مادر» و جايزه ويژه‌اي نيز به شهريار بحراني براي فيلم «مريم مقدس» اهدا شد.
انجمن زنان هنرمند ستاد آيه‌هاي تلاش و ايثار تنديس و لوح مقاومت را به جمال شورجه كارگردان اهدا كرد.
در اين جشنواره همچنين از احمدرضا درويش، مجيد مجيدي، رخشان بني‌اعتماد، ابراهيم حاتمي‌كيا، پوران درخشنده، انسيه شاه‌حسيني، رسول صدرعاملي و مجتبي راعي براي توجه به زن در فيلم‌هايشان قدرداني شد.
    در اين جشنواره همچنين از پروين سليماني‌ براي بازي در فيلم كوتاه «نقد» و صديقه كيانفر براي بازي در «نسيم عطر پيراهن» تقدير شد.
در بخش مستند: وحيد زارع‌زاده براي فيلم «خبرنگار جنگي» برگزيده شد و «ماجد نيسي»‌ براي «گيسوي آشفته من»، صدف فروغي براي «سارا در 10 دقيقه» و محسن محقق براي ساخت «شوك سوم»، ليلا نادري نيز براي تحقيق و پژوهش فيلم «تسخير» و مرتضي پورصمدي براي فيلم‌برداري «ميلكان» ديپلم افتخار دريافت كردند.
    فيلم كوتاه داستاني: علي بيات براي فيلم «در آستانه» و دو ديپلم افتخار به مرجان اشرفي‌زاده براي «آن بالاكنار جاده» و آيدا پناهنده براي «روشنايي‌هاي شهر»
    در بخش فيلم‌نامه كوتاه بخش ياس زرين ، مهدي محمدي وردآباد براي نگارش فيلم‌نامه‌ي «ماه و ابر» برگزيده شد و دو لوح تقدير به «ناديا معمولي» براي عاليه و سهيلا نجم براي فيلم‌نامه «مادر». همچنين جايزه ويژه‌اي به زهره شعباني و پايا ودادي براي نگارش فيلم‌نامه «هنوز دير است» اهدا شد.
طرح سينمايي ياس زرين: تيرداد سخايي براي نگارش طرح سينمايي «بانوي سپيده دم» و دو جايزه به محمدرضا رحماني براي تنديس و هادي كريمي و سعيد حاجي ميري براي «مشتاق هزاره سوم»، همچنين جايزه ويژه اين بخش به پوران درخشنده و شعله شريعتي براي طرح سينمايي «معبد رويا» اهدا شد.
در بخش فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي: مرجان اشرقي‌زاده براي فيلم «گهواره‌ات را تكان خواهد داد» و شش جايزه به مجيد شعلي براي «شطرنج‌بازها»، زهرا قديري براي «زندگي»، حسين عرب‌نژاد براي «مادرانه»، محسن رمضان‌زاده براي «پوريا»، بهاره رضايي براي «بالابر» و سعيد ذهني براي «لالايي»، همچنين جايزه ويژه‌اي به مريم بيگانه براي فيلم «شقايق دختر خورشيد» اهدا شد.
در اين بخش از پوران درخشنده، سعيد ابراهيمي‌فر، رضا سبحاني و حبيب‌اله بهمني تقدير شد.
    انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي ايران تنديس خود را در بخش مستند به ماجد نيسي براي فيلم «گيسوي آشفته من» و در بخش فيلم كوتاه داستاني به مهوش شيخ‌الاسلامي براي فيلم «چهارشو» اهدا كرد.
    در بخش سينمايي ويدئويي: جايزه بازيگري به لادن طباطبايي براي فيلم «بلند گريه كن» اهدا شد، در بخش فيلم‌نامه جايزه به مسعود شاه‌محمدي براي فيلم «تماس» و يك ديپلم افتخار به صادق كرميار براي فيلم‌نامه «زيارت» داده شد، جايزه كارگرداني به مسعود تكاور براي فيلم «حضور» تعلق گرفت و جايزه بهترين فيلم به «حضور» به تهيه‌كنندگي محمدرضا شرف‌الدين داده شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com